"You are the big drop of dew under the lotus leaf, I am the smaller one on its upper side." said the dewdrop to the lake.



你是荷葉下的大露珠

我是荷葉上的小露珠

露珠對湖水這麼說



如是我思:從宏觀的角度來看,整個世界也只不過是一滴將乾未乾的水珠。



Do not linger to gather flowers to keep them, but walk on, for flowers will keep themselves blooming all your way.



別停留採集路旁的野花

向前走

花朵將伴隨你

一路開放



如是我思:不要太急於收穫或回報,只要不斷努力,會有意想不到的驚喜花朵,追隨在你左右,不斷開放。



I sit at my window this morning where the world like a passer-by stops for a moment, nods to me and goes.



清晨閒坐窗邊

世界從窗前掠過恰如過客

佇足向我點頭

旋又往前遊走



如是我思:我見青山多嫵媚,料青山見我應如是



Let this be my last word, that I trust in thy love.



讓這句話成為我最後的言語

我深信你的愛
arrow
arrow
    全站熱搜

    咖啡王子 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()